Social media - opłaca się w to inwestować?

Dodane: 01-02-2015 08:24
Social media - opłaca się w to inwestować? Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz reklama facebook łódź

O tym jak (nie) robić social media marketingu

Social media to często wałkowany temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.
/> Konto na fejsie ma prawie każdy. Mało kto jednak zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, mieszkań, aut, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , chętniej to co publikujemy na Facebooku, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy być pewni, że zanim szef nas zatrudni, to przejrzy nasz profil. Czy jest się czego obawiać?
Jeśli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to powinniśmy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Chcesz firmowy fanpage? Pomyśl, czy nie zlecić tego profesjonalistom

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd taki efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można z pomocą tego kanału promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w sieci. Ale trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


Ogólnie o reklamie w internecie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


Definicja social media marketing

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing



© 2019 http://dzieciarnia.info.pl/